Live from Mexico! - Reisverslag uit Colima, Mexico van Lize Wilderink - WaarBenJij.nu Live from Mexico! - Reisverslag uit Colima, Mexico van Lize Wilderink - WaarBenJij.nu

Live from Mexico!

Door: Lize

Blijf op de hoogte en volg Lize

16 November 2009 | Mexico, Colima

Buenas noches señores y señoras.

¿Como estas? ¡Espero que bien! Yo estoy muy bien. Hoe gaat het met jullie? Ik hoop goed! Met mij gaat het erg goed. Alweer begonnen aan mijn achste week, ik ben over de helft. Het is erg snel gegaan en gelukkig heb ik nog bijna een helft over om van te genieten.;)

Vorige week was een rommelige week, dat kwam o.a. door de feria. Dat is een gigantische markt/kermis. Die is hier een keer per jaar drie weken lang. Vorige week zaterdag ben ik er geweest beetje rond kijken bij alle kraampjes. Er liepen duizenden mexicanen rond, echte cowboys zie je hier nog. ‘Gelukkig’ werden we weer door iedereen aangestaard, we zijn hier echt een kermisatractie. Maar ik moet zeggen dat ik eraan wen. Alleen maar typisch Mexicaanse dingen op de feria, erg leuk om rond te lopen. We kwamen een scouting club tegen (jaa die heb je hier ook). Renza wou graag een foto voor haar zus. Die scouting luitjes waren helemaal enthousiast en wilden van alles over ons weten. Toen we weg wouden, gaf een van de jongens zijn scouting sjaal aan ons mee. Hij was speciaal gevlochten en geknoopt, dat was omdat hij bepaalde goede dingen had gedaan. De kleuren stonden ook ergens voor, rood voor Mexico, groen voor de natuur, en blauw voor de scouting van Colima. Om de sjaal zat een soort gesp, die stond symbool voor de mannen van de scouting. Heel bijzonder dat we die zomaar kregen, weer die typische Mexicaanse gastvrijheid!

Donderdag zijn we met een aantal kinderen naar de feria geweest. Van vijf tot zeven uur waren alle atracties gratis. De grote schoolbus moest gemaakt worden en het was niet zeker of dat zou gaan lukken. Mañana mañana... Alle kinderen hadden zich klaargemaakt, hun haar netjes gedaan en hun Casa San Jose shirt aan. Helaas is het niet gelukt om de bus te repareren en konden er maar een paar kinderen mee. Dat is de teleurstelling waar de kinderen vaak mee te maken hebben. Dat beloofde dingen waarop ze zich verheugen niet door gaan, erg sneu om te zien! Ik ben samen met Edda een andere vrijwilligster, als begeleiding voor het koor meegeweest, 23 mensen in een 12 persoons bus. Het koor mocht gaan omdat ze die avond daarvoor een optreden hadden gehad. Daar ben ik ook wezen kijken en het koor zingt echt heel erg mooi, dus als beloning mochten ze naar de feria. Met een andere bus ging de grande maternal ook richting de feria. De kids waren helemaal blij en na de feria kregen we allemaal gratis tortilla’s bij een eet tent! De begeleider van het koor, maestro Mario, is een geweldige man. Ik heb denk ik nog nooit zo’n enthousiaste persoon leren kennen. En dat merk je dan ook aan de kids, die zijn heel relaxed en blij bij hem in de buurt. Ik heb de foto’s van het optreden van het koor ingelijst en hem kado gedaan.

De week was ook rommelig omdat de kinderen opeens vrijdag en maandag vrij waren van school. Er was weer een of andere feestdag. Daardoor waren er dit weekend en maandag weinig kinderen. Ik moest dit weekend werken, samen met Kimberley. We zijn begonnen aan het weekend rooster, en heb een erg leuk weekend gehad! Vrijdag avond hadden we met de collega’s onderling een ‘team builing’, we zitten hier met negen meiden. Meiden onderling dat is soms een beetje lastig, dus besloten we iets leuks te gaan doen met zn allen. We hebben eerst wat gedronken in het centrum en zijn daarna doorgegaan naar de feria. We hebben een erg gezellige avond gehad! Op de feria zijn we naar een uitgaansgelegenheid geweest waar een aantal jongens werkten die we kennen. Banda muziek is hier helemaal hip, daar is ook een speciale banda dans bij. Erg leuk om tussen die muziek en dansende Mexicanen te zitten.

Zaterdag hebben we een soort sportdag gehouden met de kids, eerst de maternal daarna de grande niños. Die sportdag liep uit op een watergevecht! Zaterdagavond was de laatste avond van de feria en zijn we nog even een hapje gaan eten daar, en nog wat dingetjes voor thuis gekocht. Daarna nog een paar borrels gedronken op het balkon van Renza en Nienke. Zondag zijn Kimberley en ik met negen kids naar de rivier geweest. Drinken, snoepjes en bananen mee en met de kinderen in een pick-up taxi. De rivier is erg mooi en de kinderen vonden het helemaal geweldig. Soms als ik met de kinderen bezig ben krijg ik een ‘moeder’ gevoel, steeds ben je bezig of de kinderen het wel leuk hebben en waar ze allemaal zijn. Drinken inschenken praten met de kinderen die niet zo blij zijn. Je handoek uitlenen aan kinderen die er geen bij zich hebben, met de kleintjes naar de wc. Helpen met omkleden, hun wc doorspoelen, reserve zwembandjes meenemen. Ik noem het maar even een moeder gevoel, omdat ik merk dat ik erg veel over heb voor deze kinderen. En als ik mijn ouders zie, die hebben echt alles over voor hun kinderen.

Ik heb ook een leuk weekend gehad omdat ik eindelijk weer een warme douche had na een week :D Dat was erg fijn, ik moet natuurlijk niet zeuren met 30 graden. Maar ’s morgens een warme douche is wel erg fijn! We hebben een gasfles en als die leeg is merk je dat vanzelf, dan kunnen we niet meer koken of hebben we dus een koude douche. Vorig weekend hebben we twee dagen helemaal geen water gehad, dan besef je je hoe afhankelijk we eigenlijk van water zijn.

Nog een hele belevenis was dat ik op de fiets naar spaanse les ben geweest. Het verkeer is hier nogal wild en de mountainbike was niet al te best. Mexicaanse mannen zijn heel dubbel. Aan de ene kant zijn ze heel beleefd, ze schuiven je stoel aan houden de deur voor je open en willen alles wel voor je doen. Maar aan de andere kant is vreemdgaan hier heel normaal. En als ze zeggen dat ze geen vriendin hebben blijkt meestal achteraf dat ze er wel een hebben. Het is dan ook niet raar dat toen ik op de fiets zat, er een man letterlijk uit zijn autoraam hing naar mij te fluiten terwijl zijn vrouw naast hem zat!

Komend weekend zou ik wel graag naar Manzanillo willen, dat is een stad met strand ongeveer anderhalf uur rijden vanaf hier. Daar een nachtje overnachten. Even kijken of dat doorgaat, plannen is soms lastig hier want je weet nooit wat er allemaal gebeuren gaat. Dat maakt het hier zo leuk, soms is dat ook wel lastig. Maar het maakt het leven heel spontaan en dat mis ik in Nederland wel eens.

Muchas gracias por ustedes mensajes!
Muchos besos y un abrazo!!

  • 17 November 2009 - 07:34

    Elsbeth:

    Hoi Lize, ben gewoon een beetje jaloers op je. Die mooie foto's, geweldig. Volgens mij ben je daar helemaal op je plek. (Maar eh,,, wij hebben wel lekker elke ochtend een warme douche, ha ha). Heb afgelopen week je moeder eens gevraagd, of je het echt wel zo naar je zin hebt, ik lees alleen maar mooie verhalen. Maar ze zij dat het toch wel klopte, gelukkig maar. Fijne tijd nog! Liefs Elsbeth.

  • 17 November 2009 - 08:43

    Marleen:

    hee meid. wat leuk om het allemaal weer een beetje bij te lezen! goed dat je het zo naar je zin hebt!! Dikke kus

  • 17 November 2009 - 12:41

    Herman En Marga:

    Lieve Lize,

    We volgen je in iedere stap. Trots zijn we op alles wat je daar doet.
    Even weer terug naar de natuur en in zo'n land is water en electra niet vanzelfssprekend. Dat je werk, school, ontspanning en toeristische attracties combineert is geweldig, je hebt nu de kans om dit te doen. Dus GENIET er nog maar lekker van. De weken zijn voorbij voordat je het weet.

    Liefs vanaf Bonaire.

  • 17 November 2009 - 14:56

    Marion:

    Heel leuk om weer een verslag van je te lezen ,..
    en volgens mij heb je het daar heel erg naar je zin.
    Het zal gewoon weer afkicken worden als je weer in het koude en natte kikkerland bent.
    Lekker genieten en knufjes aan alle kids daar.

    Liefs Marion

  • 17 November 2009 - 22:15

    Pap En Mam:

    Heey Lize,

    Je wordt een ware verhalenschrijfster.Het is erg leuk om je nieuwe up-date te lezen.Mooie foto's ook.Ze maken het verhaal compleet.Vooral die foto van de kinderen die zo lekker slapen achter in de auto.Zo"n soort foto hebben wij ook nog ergens van jullie,van toen we nog met de auto met jullie op vakantie gingen.

    Liefs van ons beiden.

  • 17 November 2009 - 22:20

    P.S.:

    En dat spaans van jou,dat komt helemaal goed.


  • 18 November 2009 - 17:35

    Gerda En Harry :

    Hoy Lize ,
    De verhalen blijven boeien en met de foto's erbij probeer je een beeld te vormen daar waar je nu zit .
    Die kermis lijkt me wel gigantisch . De temperatuur is beter dan hier en het is nu erg stormachtig . Maar goed sinterklaas is weer in het land en de schoen is weer gezet . Veel liefs Gerda en Harry.

  • 19 November 2009 - 20:38

    Ellen Hendrix:

    Hoi Lize,

    Wauw zeg, wat leuk om je reisverhaal te lezen. De foto's maken het helemaal compleet.
    Nou, lekker genieten nog en ik ben benieuwd naar je volgende avontuur.

    Groetjes Ellen

  • 20 November 2009 - 14:14

    Herman En Ria:

    Moi Lize,
    Net een paar uur terug uit HoiBonaire lezen wij jouw berichtjes. Toch wel veel overeenkomsten: magroves, zwemmen in zee, mannelijke (on)trouw (daar zijn er toch altijd twee voor nodig?), etc. Het zal wel met de warmte te maken hebben.
    Wij vinden je erg stoer, daar alleen in het verre Mexico en wensen je nog een erg leuke tijd, voor je het weet is het al weer voorbij.
    Groetjes vanaf de Schoolkaterdijk

  • 20 November 2009 - 17:58

    Niek:

    Heeyy lies,

    Haha net je stukje gelezen. Had het net pas door dat je iets nieuws op de site had gezet, shit. Maar heel leuk, vooral dat je al die leuke dingen gaat doen en zo. Pas je wel een btje op voor die mexicanen want als ik dat zo hoor willen ze je allemaal versieren;) Ik kwam gisteren nog Lara en Rosan tegen in Enschede. Was vet leuk. Heel veel plezier in Meggiko.

    Groeten Niek

  • 21 November 2009 - 17:16

    Melissa:

    Hoi Lize.

    Heb via je moeder de naam van je site gekregen!
    Wilde even zeggen dat ik het super vind wat je daar doet, lijkt mij ook helemaal mooi!
    Veel plezier nog daar!

    Groetjes Melissa

  • 22 November 2009 - 16:58

    Mlein:

    Hey Lize!!

    Bedankt voor je kaartje! Echt super lief van je!! Ik denk dat ik het wel naar mijn zin zal krijgen :).
    Zo te lezen gaat het met jou ook erg goed! Gelukkig heb je het nog steeds naar je zin en ben je volop aan het genieten. Groot gelijk meid! Zo moet het ook. Erg leuk om al je belevenissen mee te krijgen. Geniet er nog maar lekker van!

    Lfsxx

  • 22 November 2009 - 19:46

    Ome Henk En Anke:

    hallo lieve lize, jammer dat de mms verbinding niet lukte. henk had zich zo verheugd, ik ook hoor. we hebben bij je paps en mams gegeten samen met oma, ruud en niek. henk zit weer aardig aan de whisky. er worden weer echte wilderinksgrappen gemaakt, ha, ha,ha. nou, hele lieve groetjes en hugs van henk en anke en ook van niek, papa en mama. ruud is al weg en oma ook.

  • 26 November 2009 - 18:59

    Elke:

    He meid!
    Wat een super leuke verhaen om te lezen! :D En coole foto's! Je hebt het echt wel naar je zin daar zo te zien het zo te lezen! Superdesuper!! :-P Heeeeel veel plezier nog!! Kuss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lize

Op dit moment ben ik in Ierland om daar mijn minor te gaan volgen en het land te leren kennen.

Actief sinds 24 Aug. 2009
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 45309

Voorgaande reizen:

27 Januari 2014 - 06 Maart 2014

Lize in Zuidoost Azie!

04 September 2012 - 01 Januari 2013

Lize in Ireland!

28 September 2009 - 04 Januari 2010

Lize in Mexico!

Landen bezocht: