Viva la Mexico! - Reisverslag uit Colima, Mexico van Lize Wilderink - WaarBenJij.nu Viva la Mexico! - Reisverslag uit Colima, Mexico van Lize Wilderink - WaarBenJij.nu

Viva la Mexico!

Door: Lize

Blijf op de hoogte en volg Lize

24 Oktober 2009 | Mexico, Colima

Hola, buenas noches!

Alweer bijna een maand voorbij, de tijd vliegt! Terwijl ik begin aan een nieuw verhaal voor op mijn blog , zit ik nog steeds in een hempje. Als ik rechts uit het raam kijk zie ik spelende kinderen. En als ik links uit het raam kijk een prachtige vulkaan. Mijn huisgenoten zijn maden aan het wegjagen, is ook niet zo gek dat we die hebben. We hebben ons afval al bijna een week buiten staan.

Het vorige verhaal is al weer bijna twee weken geleden. In de tussentijd is er veel gebeurd. Ik merk dat ik de kinderen steeds beter leer kennen, en zij mij ook. Als ik over het terrein loop begroeten de kinderen me 'Lizeeeee!'.

Ook hier heb ik nu het een beetje het 'gewone leven', met regelmaat. 's Morgen 2 uur spaans, 's middags werken en 's avonds soms sporten Spaans leren of leuke dingen doen met de vrijwilligers en stagaires. In het weekend wordt meestal ons huisje opgeruimd en gaan we uit. We zijn van plan vanmiddag te gaan zwemmen bij de rivier. Gisteravond zijn we uitgeweest, toen we terug liepen zagen we een pad te grootte van een chihuahua! We hebben een aantal Mexicaanse jongens leren kenen waarmee we af en toe contact hebben. Die werken in een gezellig cafe en daar zijn we dan ook naartoe gegaan. Vorige week hebben twee jongens ons meegenomen naar een Motorcross hier in Colima. Vijf meiden achterin de pick-up truck, dat was al een hele evaring op zich. Bij de motorcross hing een hele leuke sfeer. In Colima zijn nauwelijks toeristen, en als we ergens naartoe gaan vallen we ontzettend op. We worden echt aangestaard, het is net aapjes kijken. Na de cross zijn we naar een barbeque geweest van de familie van een van de jongens. Het is erg leuk om tussen de lokale bevoling te zitten, mensen hier zijn ongeloofelijk gastvrij.

Veel kinderen gaan in het weekend naar familie of naar een pleeggezin. Maar er zijn altijd zo'n 15 kinderen die hier blijven. Die kinderen vervelen zich in het weekend ontzettend. Daarom zijn we bijvoorbeeld twee weken geleden een dag naar het park geweest. Gister avond hebben we bioscoopavond gehouden, ook om het een beetje gezellig te maken. We hebben besloten een rooster te maken, zodat er iedere zaterdagmiddag een activiteit voor de kinderen wordt georganiseerd. Ik heb erg veel zin om hier mee te beginnen!

Adios amigos! Hasta luego :D

  • 24 Oktober 2009 - 20:46

    Elsbeth:

    Hoi,

    Wat leuk weer wat van je te lezen. Dacht van de week nog aan je, toen ik een beetje omhoog zat met oppas! ha ha. De foto van je huisgenoten ziet er prima uit. Zo te zien een leuke groep meiden! (Schijn kan natuurlijk bedriegen, maar dat hoor ik nog wel). Die maden is natuurlijk niet prima, wordt de vuilnis niet opgehaald ?! Of zijn jullie te lui om deze weg te brengen?? We zijn blij dat je je daar zo vermaakt met de kids maar ook in je vrije tijde met uitgaan en feestjes! Super, de tijd gaat toch knap snel, geniet lekker daar.... dag meid, groeten Elsbeth.

  • 25 Oktober 2009 - 08:30

    Mlein:

    Hey lieve Lize,

    Leuk om weer wat van je te lezen. Gelukkig vermaak je je prima, was dat niet het geval, dan zou je veeeeel vaker een verslag uit brengen ;).
    We hebben van de week je kaartje gekregen! Erg leuk! Leuke verrassing... Zijn jullie daar eigenlijk alleen met een stel meiden? Ziet er wel gezellig uit moet ik zeggen.
    Nog maar 2 maandjes en dan ga je alweer naar huis. De tijd gaat idd heel erg snel. Lekker blijven genieten!

    LfsX

  • 25 Oktober 2009 - 09:15

    Manuela:

    Hey Lize,

    Super om te lezen dat het goed met je gaat! Geniet lekker van deze tijd, een ervaring om nooit meer te vergeten!

    Tot laters!

    Groetjes Manuela

  • 25 Oktober 2009 - 12:21

    Pap En Mam:

    Hola Lize,(leuk om zo nu en dan een woordje Spaans met je te doen).

    erg leuk dat je weer een up-date hebt gedaan.Lezen we ook weer iets dat we nog niet van je hebben gehoord.Maden wegjagen???Hoe doe je dat???KSSSSSST of zo??Je kunt ze beter opruimen,want anders komen ze geheid terug,gewoon kokend water erover heen.Ach ja, ouders, weten het altijd beter.Komende week ben je al een maand in Colima,ongelooflijk.

    Dag meis,muchos besos,Pap en Mam.

  • 25 Oktober 2009 - 17:27

    Melanie:

    Lizeee!!

    We hebben je gisteren ontzettend gemist! Als jij er was geweest, dan hadden we gewonnen! Het was 12-11 :(.. Balen zeg! Maar volgens mij vermaak jij je goed daar, met de Mexicaanse jongens :P En de feestjes natuurlijk hahaha.. Veel plezier nog en ik hou je wel op de hoogte over de andere wedstrijden!

    xxx

  • 25 Oktober 2009 - 19:27

    Marleen:

    he meid. leuk weer wat van je te horen. fijn dat je het daar zo naar je zin hebt!! spreek je snel! liefs

  • 26 Oktober 2009 - 12:03

    Cilla:

    Hee Lize!!!
    Ik lees elke keer je berichtjes, zonder een reactie achter te laten!:| Echt fijn dat je het zo naar je zin hebt daar in Mexico, en je een beetje regelmaat hebt!:D Gelukkig! Je foto's zijn super! Lijken me echte schatjes die kinderen!:d

    Hoop voor je dat je het leuk blijft vinden daar! Nog ruim 2 maanden te gaan of niet?:d

    Have fun & Good Luck!:d
    Liefs Cilla

  • 27 Oktober 2009 - 09:56

    Anne:

    Chickaaaaa!:D

    Tof dat je weer ge-update hebt!:D Leuke foto's enzo hoor!
    Super dat je je zo goed vermaakt! en ik ben blij dat de tijd vliegt..... want dan kunnen we lekker snel weer samen handballen(A)
    Kusjeeee(L)
    & natuurlijk nog heel veel plezier!

  • 29 Oktober 2009 - 15:00

    Cecil:

    Hoi Lize,
    Fijn, dat je het naar je zin hebt,anders gaat drie maanden wel heel lang duren!
    We zijn net terug van Joris,geweldige tijd gehad, veel indrukken op gedaan,en het was heerlijk om bij hem te zijn,
    Jij bent nu al een maand weg,en als je de helft hebt gehad dan gaat het heel snel, dus geniet van elke dag,het is een ervaring die je nooit meer vergeet,nog een hele fijne tijd en groetjes van ons!!!!!

  • 30 Oktober 2009 - 03:59

    Tamara Stokkink:

    Hoi Lize,

    Ik zit in de nachtdienst en zit heel aandachtig je boeiende verhalen te lezen!!
    Fijn dat je het daar naar je zin hebt...Geniet er nog maar flink van!
    Groetjes Tamara

  • 01 November 2009 - 13:56

    Hans En Mieke:

    Lize, wat fijn dat je zo enthousiast bent en dat het allemaal zo goed gaat. En nu we de nieuwe foto's hebben gezien kunnen we het ons allemaal veel beter voorstellen. Leuk!

    Have fun!


  • 02 November 2009 - 07:15

    Marion:

    Hai Lize ,...

    Het gaat je daar erg goed heb ik het idee ;-)
    Wat moet je het een goed gevoel geven om dit voor de kindjes te doen.
    Bij de Wibra missen we je wel hoor ,... en nu gaat Mlein ons ook nog verlaten :-(
    Het wordt wel erg stil zo op deze manier.

    Nou heel veel liefs en knufs aan de kids daar

    Marion

  • 02 November 2009 - 14:36

    Inge:

    Ha die Lize,
    wat een verhalen zeg, super mooi om te lezen. Wordt er knetterjaloers van haha..
    Veel plezier nog, en moeten maar ff aan de corona's als je terug bent!:)

    liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lize

Op dit moment ben ik in Ierland om daar mijn minor te gaan volgen en het land te leren kennen.

Actief sinds 24 Aug. 2009
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 45311

Voorgaande reizen:

27 Januari 2014 - 06 Maart 2014

Lize in Zuidoost Azie!

04 September 2012 - 01 Januari 2013

Lize in Ireland!

28 September 2009 - 04 Januari 2010

Lize in Mexico!

Landen bezocht: