Where's the craic? - Reisverslag uit Maynooth, Ierland van Lize Wilderink - WaarBenJij.nu Where's the craic? - Reisverslag uit Maynooth, Ierland van Lize Wilderink - WaarBenJij.nu

Where's the craic?

Blijf op de hoogte en volg Lize

11 September 2012 | Ierland, Maynooth

Hallo allemaal!

Where's the craic? Craic is een term voor plezier, fun, gezelligheid of vermaak die Ieren vaak gebruiken. En ik kan je zeggen: the craic is in Ireland! Ik ben super blij dat Sharon en ik onze Ierland plannen vorig jaar hebben doorgezet. Alle voorbereidingen tijdens een super druk stage jaar leken soms onmogelijk. Maar het is gelukt en we hebben een geweldige eerste week gehad in Dublin. Na het landen op Ierse bodem werd ons direct duidelijk wat Ierse gastvrijheid is. Een oudere man hielp mij ongevraagd met mijn loodzware koffer. En toen we in de bus kwamen hebben twee Ierse meiden van onze leeftijd onze koffers aangepakt en ons van alles verteld over Dublin. Bij het uitstappen hebben ze ons de weg gewezen naar ons hostel. We verbleven in het skybackpackters hostel, een geniaal hostel. Voor weinig geld een prima bed en iedere dag gratis sangria of bijvoorbeeld pannenkoeken. Onze aankomst was dus prima.

De rest van de week was top! Veel mooi weer gehad en overal kwamen we behulpzame Ieren tegen. We hebben de toeristische hotspots in Dublin bekeken, wat gewinkeld om de dingen te kopen die we niet konden meenemen. Een hoogtepunt vond ik de Guinness fabriek, mooie rondleiding met als afsluiting een pint of Guinnes met uitzicht over de hele stad. Guinness is niet zo maar een biertje voor mensen in Ierland. Het lijkt een soort levenstijl en er zijn dan ook speciale manieren om het te drinken. Je moet het niet nippen maar in zes grote slokken leeg drinken, dan smaakt het blijkbaar het beste. Dat is me nog niet gelukt maar ik begin het steeds lekkerder te vinden. Een ander hoogtepunt moest worden de bus reis naar the cliffs of moher. Hoe dichterbij we kwamen, hoe mistiger het werd. Daar eenmaal aangekomen konden we niet meer zien als een meter. Dat was onze eerste kennismaking met het Ierse weer! Uiteindelijk zijn we ongeveer een uur later terug geweest en was de mist wat minder heftig. Onderweg zijn we nog bij andere dorpjes en bezienswaardigheden gestopt. Het was een mooie tour met eengeweldige Ierse gids, die bijna de hele weg grappen heeft gemaakt en liedjes heeft gezongen.

Zaterdag hebben we een pub crawl gedaan, een soort gids brengt de groep dan van pub naar pub. We hadden een groot gezelschap met allerlei verschillende nationaliteiten. Super leuk, we hadden alleen het idee om in iedere pub een andere pint te drinken. Dat was achteraf gezien niet zo'n goed idee, halve liters drinken is toch wel even wennen. Met vier uur slaap en een flinke hangover gingen we op weg naar Maynooth. Na veel gesleep met onze spullen hadden waren we beide niet echt meer eenspreekbaar. Gelukkig was onze tyming perfect, toen we eindelijk op de goede plek waren konden we ons direct inschrijven. Rond vier uur waren we als eerste in onze flat en hebben we daar als een gek rond gerend op alle kamers. In mijn matras zaten allerlei gaten dus heb ik die geruild met een matras van de andere kamer haha! Ik voelde me direct thuis en de afgelopen twee dagen hebben we allerlei dingen geregeld. We wonen hier met zeven mensen, twee daarvan komen waarschijnlijk vandaag aan. Ons huis bestaat nu uit twee duitse meiden, een uit Denemarken en Sharon en ik. Morgen begint de intro, ik ben benieuwd!

  • 11 September 2012 - 12:09

    Lara:

    Waaaauw goeie Lies! Het klinkt echt super. Er staat ons wat leuks te wachten zie ik al! En ik denk dat er ook nog wel een extra reisje naar Dublin komt haha. Gauw weer foto's plaatsen dan kunnen we allemaal mee genieten ;) En ik hou spontaan van Craic! :)
    X

  • 11 September 2012 - 12:50

    Gerda En Harry:

    Hoy Lize ,

    Geweldig leuk om te lezen dat het de eerste dagen goed is bevallen .
    Natuurlijk ben ik trots op je dat je de halve liters in 6 slokken naar binnen werkt . Toppie .
    Veel plezier .

    Groetjes Gerda en Harry.

  • 11 September 2012 - 18:52

    Iris :

    Lizeeeeeeeeeeee!!

    Wat super leuk om te lezen! Je hebt al heel veel gedaan en meegemaakt en je bent nog maar net weg. Als dit geen goed begin is van een te gekke periode is;) Dat bier drinken komt vast goed, ga je het ons dan ook leren? haha! Veel plezier bij de intro!

    Kussie

  • 11 September 2012 - 20:21

    Pap En Mam:

    Heey meis

    Mooie foto"s,zin om je op te gaan zoeken in Ierland,als we dat zo zien.
    Nog 4 weken wachten.
    Fijne intro.

    Liefs van ons beidjes

  • 12 September 2012 - 10:02

    :

    Super leuk om te lezen!!
    En ik had al verwacht dat de pilsjes er erg goed zouden smaken ;)
    Geniet ervan samen met Sharon!!

    xxx

  • 18 September 2012 - 23:20

    Herman En Marga:

    Wat een mooie start hebben jullie daar gemaakt.
    Heel veel plezier de komende tijd, maar dat moet wel lukken.
    Herman zegt: Pas op da'j nit an draank komt want dee Ier'n kunt d'r wat van.

    Liefs en zonneschijn vanaf hier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lize

Op dit moment ben ik in Ierland om daar mijn minor te gaan volgen en het land te leren kennen.

Actief sinds 24 Aug. 2009
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 45380

Voorgaande reizen:

27 Januari 2014 - 06 Maart 2014

Lize in Zuidoost Azie!

04 September 2012 - 01 Januari 2013

Lize in Ireland!

28 September 2009 - 04 Januari 2010

Lize in Mexico!

Landen bezocht: